Verrijkingsonderwijs

Op Het Podium willen wij tegemoet komen aan de verschillende onderwijsbehoeften van alle leerlingen. Daarom is er ook veel aandacht voor onderwijs aan leerlingen die meer uitdaging nodig hebben. Zo kunnen kinderen bij een aantal vakken de stof in een hoger tempo doorwerken of wordt de leerstof ‘gecompact’. Er wordt dan minder werk gemaakt zodat er tijd overblijft voor verrijkende lesstof binnen het vakgebied.
 
Kinderen die bij alle vakken hoog scoren komen in aanmerking voor extra verrijkende activiteiten. Rond de 20 % van onze leerlingen neemt hieraan deel. Lees Meer..
 
Tot de Herfstvakantie werken de leerlingen uit de groepen 5 tot en met 8 aan de publicatieprijs voor Plannex. Het thema is 'duurzaamheid'. Op 16 oktober moet iedereen zijn ideeën met uitleg/ foto’s / filmpjes af hebben. Voor 6 november is het werk dan gepubliceerd door de...

Elf kinderen uit groep 3 hebben hun Plannexdiploma gehaald. Ze weten nu hoe het programma werkt en ze kunnen al zelf een publicatie (werkstukje) maken. Drie tutoren uit groep zes, Lotte, Minke en Omar, hebben de kinderen geholpen. Dit hebben ze geweldig gedaan!

Tijdens de verrijkingslessen ontwerpen alle leerlingen een eigen spel. In fase 1 werden verschillende spellen bekeken. Hier werd een mindmap van gemaakt. In fase 2 werkten de kinderen aan hun spel-ontwerp (het prototype). Het prototype werd vervolgens uitgetest op een groep kinderen. In fase 3...