28 0ktober 2015

 

Smartgames

We beginnen altijd met de smartgames. Dat zijn spelletjes maar niet gewone spelletjes maar moeilijke spelletjes waar je goed over na moet denken. De eerste verrijkingsochtend mocht je een spelletje kiezen dat je leuk vond en dat je moest blijven doen (wel een smartgame natuurlijk). Je hebt er ook een blaadje bij waarmee je de level’ s die je hebt gedaan kan afkruisen. Ik doe het spelletje IQ link, dan moet je de stukjes op het bord proberen te krijgen maar dan wel alle stukjes.

Dit is het spelletje IQ link

 

Verslag  Meike

We gingen na de smartgames kijken naar het verslag van Meike. Dat doen we altijd als iemand een verslag heeft geschreven (op de computer). De juf leest het meestal voor, maar soms geeft de juf ons ook een blaadje waar het verslag dan op staat. Daarna vraagt de juf altijd of iemand er nog iets over wil zeggen het kan een compliment zijn maar ook een tip. Deze keer had Meike het verslag geschreven. Het was een leuk verslag van Meike. Op de website abbshetpodium.nl kan je het verslag lezen bij verrijkingsochtend abbs PODIUM!

 

Toets Spaans

Na het verslag van Meike gingen we de Spaanse toets doen. Je moest eerst drie talen opschrijven die je op de middelbare school gaat leren. Wel in het Spaans natuurlijk. Daarna moest je 3 familieleden opschrijven. Ik had mijn opa, mijn mama en mijn zus opgeschreven. Ook in het Spaans natuurlijk. Daarna stonden er eerst woorden in het Nederlands en moest je ze in het Spaans opschrijven. Bij het volgende rijtje andersom. Daarna moest je van zes tot en met tien tellen en dat opschrijven in het Spaans. Toen was de toets klaar.

Spaanse vlag er staat op hallo hoe gaat het met jou (Met mij gaat het goed)

 

Perspectief tekenen eigen ontwerp

Na de toets mocht je je eigen ontwerp maken voor perspectief tekenen. Want we gaan een hele grote perspectieftekening maken. Als je niet weet wat perspectief tekenen is dan leg ik het wel even uit. In een tekening die perspectief is getekend zit een lijn van de grond en de lucht dat noem je ook wel horizon. Er zit ook vaak een verdwijnpunt.  Je hebt vaak hulp lijnen nodig als je echt wil dat het perspectief wordt.

perspectief tekeningen.

 

Pauze

We hebben ook altijd pauze. Dan gaan we eerst eten en dan naar buiten. Bij het eten zet de juf meestal een filmpje op . Als we naar buiten gaan spelen we best vaak buutverstopertje in de speeltuin dan kan je jezelf bijvoorbeeld achter een toestel verstoppen.

speeltuin

 

Debat voeren

Na de pauze gingen we een debat voeren. Een debat is dat je een soort discussie voert maar dan wel netjes blijft dat je niet gaat schreeuwen of gaat slaan. De stellingen die wij hadden waren

Alle scholen moeten ipad scholen worden. 220 euro

Kinderen met een onvoldoende op hun rapport moeten in de vakantie extra naar school om extra te oefenen. 100 euro

Dierentuinen moeten verboden worden. 290 euro

Traktaties op school moeten gezond zijn. 140 euro

Daarna moesten we nepgeld neerleggen bij de stellingen die je het beste vond. Je had 5 briefjes van 10 euro. Daarna werden er twee stellingen uitgekozen dat waren: Alle scholen moeten ipad scholen worden en alle dierentuinen moeten verboden worden. Daarna kreeg je te horen of je er voor of tegen was. Toen ging je met de groep die er voor was of tegen was een debat voeren.

Dit was mijn verslag.