14 oktober 2015 8:10-8:45 Smartgames

We beginnen altijd met smartgames.

Dat zijn spelletjes waar je over na moet denken.

In het begin mocht je een smartgames kiezen, je moet dan de hele

tijd dezelfde smartgames blijven doen.

Je kan het bijhouden op een blaadje als je alle level ’s

hebt gehad mag je een nieuwe smartgames kiezen.

Je mag smartgames doen als je binnen komt.

Mijn smartgames heet IQ link, je moet

Proberen de stukjes allemaal op het bord te krijgen,

Ze mogen ook in elkaar liggen.

Ik vind smartgames erg leuk.

8:45-8:50 verslag Gijs

We gingen na de smartgames kijken naar het verslag van Gijs.

Dat doen we altijd als iemand een verslag heeft geschreven.

Meestal leest de juf het voor, maar soms mogen we het ook

zelf lezen. Daarna steken soms kinderen hun vinger op dan mogen

ze vertellen wat ze er van vinden. Soms zeggen de kinderen dat

er nog iets je meer tekst bij moet en soms geven ze een

compliment. En deze keer had Gijs het verslag geschreven,

toen gingen we met z’n alle er naar kijken.

Soms duurt het een beetje lang dan wordt het saai maar

soms is het ook heel leuk.         

8:50-10:00 Spaans

Na het verslag van Gijs gingen we Spaans doen.

We gingen het eerst in een boek doen.

Ik ging het doen met Wieke en Kees, en ik zelf

natuurlijk. We gingen naar liedjes luisteren en mee zingen.

Het was natuurlijk wel in het Spaans. We gingen ook raden

waar het liedje over ging. Daarna ging ik met Wieke oefenen

voor de toets. De toets is namelijk voor languagenut. Daar

op krijgen we huiswerk. Dat huiswerk is meestal 10 nieuwe

woorden leren uit ons hoofd in het Spaans. Maar deze keer

moesten we oefenen voor de toets dan moeten we 60 woorden

uit ons hoofd leren. We kregen een lijst waar op stond welke woorden

het waren.  Er stond op wat het betekende en in het Spaans. Ik

bedekte het Spaanse stuk en keek welk woord ik moest schrijven op

een wit papier. Dan schreef ik het in het Spaans op. Ik geloof dat Wieke

het ook zo deed. Ik vind het goed dat we op school dus ook even hebben geoevend.

 

10:00-10:30 Pauze

 

Na Spaans hadden we pauze.

We gingen eerst eten. En soms tijdens het eten kijken

we filmpjes, maar deze keer niet. We hadden deze

keer gewoon een moment voor ons zelf. Ik ging toen wat

we hadden gedaan opschrijven voor het verslag.

gingen ook buitenspelen. Je hebt buiten allemaal klimtoestellen.

Na het buitenspelen gingen we naar binnen want nu gingen de andere scholen

Daar buitenspelen, want we moeten de buitenspeelplaats delen.

Ik vind de pauze altijd heel leuk.

10:30-11:45 Tekenopdracht

Daarna gingen we een tekenopdracht doen.

Het doel was: wat perspectief is te leren weten.

En er een tekening over te maken. We kregen er

een boekje voor daar stonden de stappen in. Het

was handig om een potlood te gebruiken. Dan kon je

Het nog uit gummen. Ik vond het een leuke tekenles,

Ik leerde wat perspectief is en ik heb het ook getekend.

En trouwens het spoor was bij onze tekening een weg.

En er waren ufo’s, en reuze spinnen.

 

Wat vond ik ervan en hoe heb ik mijn

verslag gemaakt?

Ik vond het een leuke dag.

Je hebt gelezen wat ik van de dingen vond.

Ik zou je iets vertellen over hoe ik het verslag heb gemaakt.

Ik schreef op school op wat ik had gedaan of wat ik nog ging doen.

Ik deed ook de tijden erbij.

Ik heb het verslag in word geschreven.

En bij elk stukje een plaatje gedaan.

En ik heb er mijn best op gedaan.

Dit was mijn verslag.