Welkom

“Een school waar iedereen een kanjer mag zijn”

De basisschool is een stukje van je leven, zowel voor kinderen als voor ouders. De veranderingen die het naar school gaan met zich meebrengen zijn best groot. De dagelijkse routines veranderen en dat is wennen. Het is belangrijk dat een kind zich op een school thuis voelt, zich veilig en geborgen voelt en dat het kind weet :  “Ik mag er zijn”.

Op onze website krijgt u een impressie van het reilen en zeilen op Het Podium. U zult zich vast thuis voelen als u ziet en leest over onze missie en visie, over onze manier van werken en over onze speerpunten. Veel plezier met rondkijken!

 

Annemarie Velthuis

directeur

 

Bedenk met je groepje een model voor een boot die zoveel mogelijk knikkers drijvend kan houden. Het materiaal voor de boot is aluminiumfolie. We laten het model straks drijven in een teil en doen er 1 voor 1 knikkers in. Het hoogste aantal is 50 knikkers. Als de boot vol is, moet hij nog 5...

Het schooljaar is alweer een week begonnen en we zitten er weer volop in! Groep 8, een spannend en belangrijk, maar vooral ook heel erg leuk jaar. Via de website gaan de kinderen uit de klas jullie op de hoogte houden van alles wat er gaande is in onze klas. Elke week is een ander kind aan de...

Ook dit jaar werkt een groep kinderen van Het Podium, eens in de twee weken op de donderdag, in een verrijkingsmiddag. De leerlingen werken tijdens deze middag aan verschillende projecten.

 

De nadruk bij deze projecten ligt op ‘leren leren’, samenwerken en creatieve...

Tot de Herfstvakantie werken de leerlingen uit de groepen 5 tot en met 8 aan de publicatieprijs voor Plannex. Het thema is 'duurzaamheid'. Op 16 oktober moet iedereen zijn ideeën met uitleg/ foto’s / filmpjes af hebben. Voor 6 november is het werk dan gepubliceerd door de...

Elf kinderen uit groep 3 hebben hun Plannexdiploma gehaald. Ze weten nu hoe het programma werkt en ze kunnen al zelf een publicatie (werkstukje) maken. Drie tutoren uit groep zes, Lotte, Minke en Omar, hebben de kinderen geholpen. Dit hebben ze geweldig gedaan!

Tijdens de verrijkingslessen ontwerpen alle leerlingen een eigen spel. In fase 1 werden verschillende spellen bekeken. Hier werd een mindmap van gemaakt. In fase 2 werkten de kinderen aan hun spel-ontwerp (het prototype). Het prototype werd vervolgens uitgetest op een groep kinderen. In fase 3...